Børnelæge Søren Schultz-Pedersen har svært ved at håndtere kritiske spørgsmål til den behandling han anbefaler. Søren fortæller at der ikke er bivirkninger ved den behandling han anbefaler og bliver meget aggresiv da det pointeres at det ikke er hvad der står på produktet/indlægsedlen. Han spørger direkte om jeg da er læge - generelt er samtalen med ham meget ensrettet og han virker ikke til at empati er hans stærke side Søren finder det ikke nødvendig at indgå i alternative behandlinger eller tale om kost eller andre hjælpemidler, der kan hjælpe min dreng - Det virker mere som han gerne vil udskrive en recept og det mersalg han kan opnå ved en konsultation. Det er ikke rart at blive talt til og få af vide at man ikke vil sit barn det bedste fordi han ikke lige kan redegøre for hans faglige mangler eller fejlagtige udtalelser