Praktiserende læge på Østerbro. Alexandria-Klinikken tilbyder tryg og nærværende almen praksis for hele familien – med læger, jordemoder og erfarent klinikteam.
En klinik der har forvandlet sig totalt. Man møder respektløshed, klinikken - lægen tager absolut ikke imod kritik, så kan man blive truet med at skulle finde en anden læge. Man skal finde sig i konstante aflysninger uden hensyn til at det koster tid, penge og planlægning for patienten. Der anvendes meget unge og urutinerede stud med`er, det tager måneder at få en konsultation, samtidig med at lægen, Rikke, beklager sig over at hun arbejder 60 timer om ugen, og igen og igen møder man at hun prioritere de sygeste patienter først, uagtet at uskyldige symptomer kan dække over alvorlige lidelser. Det er tydeligvis en læge der har gabt over for stort et brød ved at slå to klinikker sammen, og derfor har indtjening som sin første prioritet. I venteværelset er et opslag hvor der står hvor mange udeblivelser der har været den forgangne måned med teksten "det må vi kunne gøre bedre", der står ikke noget om hvormange gange jeg såvel som mange andre er blevet aflyst 24 timer før en aftalt konsultation. Trods det store tidspres er der fortsat åbent for tilgang af nye patienter ?? Da to aftaler blev aflyst af Rikke under henvisning til at hun har mere syge patienter og meget indirekte opfordrede mig til at skifte læge, gjorde jeg det og 3 uger senere blev jeg akut indlagt, opereret 2 timer efter og var indlagt 7 uger og gennemgik 7 operationer. Så hvis du har dit liv kært...............
Jeg har desværre primært haft negative oplevelser hos Alexandriaklinikken siden de overtog. En konstant følelse af at være til besvær, ventetid på 2 måneder for en 5 minutters konsultation hos stedet eneste læge og lægeklinik som har alt for mange patienter. Har oplevet alt fra glemte recepter til fejlbehandlinger af medicinstuderende, som ikke kunne tage en blodprøve og uinformerede aflysninger af aftaler hos lægen.
I Rikkes hyggelige klinik bliver man altid modtaget med smil og venlighed
Familielæge er vist det rigtige ord for Rikke som har en dejlig hverdagsagtig facon, og som ikke tøver med at henvise videre til andre specialister
Engageret og dygtig læge som varmt anbefales.
Frank Andersen Ryparken
Kan kun give mine varmeste anbefalingerne af Rikke som læge - og klinikken generelt i sin helhed.
Altid så imødekommende og giver mig som patient en oplevelse af at være meget velkommen. Effektiv og professionel håndtering uanset hvad jeg skulle komme med - og uanset om det omhandler mine børn eller mig selv.
Bedste anbefalinger herfra.