Retningslinjer for brugeranmeldelser


HealthPilot insisterer på, at brugernes oplevelser med sundhedstilbud kan anvendes konstruktivt af såvel brugere som behandlere. Det kan være særdeles vanskeligt at navigere mellem de mange offentlige og private sundhedstilbud. Hvad virker, hvad virker ikke? Hvem passer til mig?

Vi ønsker ikke at understøtte en offentlig gabestok, men at skabe et åbent og seriøst forum med en konstruktiv dialog. Derfor kræver vi, at disse retningslinjer for brugeranmeldelser overholdes:
  1. Hvem kan lave brugeranmeldelser?
    Du kan lave en anmeldelse, hvis du har haft en reel oplevelse med en sundhedsvirksomhed inden for det seneste år. Anmeldelsen skal handle om din egen personlige oplevelse - ikke en andens.
  2. Hvornår offentliggøres min anmeldelse?
    Anmeldelser offentliggøres straks på HealthPilot uden ændringer. Hver anmeldelse offentliggøres i sin helhed med visning af navn på anmelderen og dato for opslaget.
  3. Hvorfor skal jeg have en brugerkonto?
    Kun fysiske personer kan indgive en anmeldelse, derfor skal du oprette en brugerkonto for at skrive en anmeldelse på HealthPilot. Du må kun oprette én brugerkonto.

    Din brugerkonto skal være knyttet til en gyldig permanent e-mailadresse, så vi til enhver tid kan komme i kontakt med dig.

    Hvis du opretter dig som bruger via Facebook, oprettes der automatisk en konto i dit navn. Du kan naturligvis altid logge ind på din konto og ændre i dine oplysninger.
  4. Vær konstruktiv
    Ingen har glæde af hadefulde anmeldelser. Vis gensidig respekt og bevar den gode tone til gavn for alle parter. Du må ikke offentliggøre indhold, der er skadeligt, hadefuldt, diskriminerende, ærekrænkende eller uanstændigt. Du må ikke lyve, afpresse eller true nogen.
  5. Nej til falske eller partiske anmeldelser
    Dine anmeldelser må ikke være opdigtede eller skrevet på vegne af andre personer – lad dem skrive om deres egne oplevelser fra deres egen HealthPilot brugerprofil. Hvis du har et nært tilhørsforhold til, arbejder for eller er en direkte konkurrent til en specifik sundhedsvirksomhed, må du ikke anmelde den.
  6. Lad fortrolige oplysninger forblive fortrolige
    Når du skriver en anmeldelse, bør du have i tankerne, at den bliver offentliggjort. Derfor er det aldrig acceptabelt at inkludere en anden persons følsomme eller personlige oplysninger, og ligeledes er det ikke en god idé at inkludere dine egne. Det drejer sig om navne, telefonnumre, adresser, e-mailadresser og lignende oplysninger, der kan bruges til at spore, identificere, kontakte eller udgive sig for at være en anden person.

    Vi sætter en ære i at værne om din og andres sikkerhed og privatliv.
  7. Du administrerer din profil og dine anmeldelser
    Du ejer de anmeldelser, du skriver. Det betyder, at du kan redigere, opdatere eller slette dem når som helst. Hvis der sker en udvikling i et forløb med en sundhedsvirksomhed, du har anmeldt, håber vi, at du vil opdatere den pågældende anmeldelse. Hvis du har haft mere end én oplevelse med den samme virksomhed, skal du samle din vurdering af virksomheden i én anmeldelse.
  8. Hvor går grænsen for ytringsfriheden?
    Med ytringsfrihed følger også ansvar. Vi har alle et ansvar for vores handlinger overfor hinanden. Vi har et ansvar for, om vi bliver en del af løsningen eller en del af problemet.

    Hvis en sundhedsvirksomhed eller forbruger rapporterer din anmeldelse for at overtræde vores retningslinjer, så sletter vi den ikke, men vi skjuler den muligvis midlertidigt. Du får straks besked om, at den er blevet rapporteret og af hvilke grunde. Hvis vi vurderer, at et rapporteret problem kan løses, får du muligheden for det, så din anmeldelse kan blive på HealthPilot.

    Hvis vi ikke kan komme i kontakt med dig, hvis du misbruger vores platform eller laver anmeldelser med et ulovligt indhold, vil vi blokere eller slette din konto. Hvis din konto slettes, så bliver alle dine anmeldelser også automatisk slettet.
  9. Balance
    Vi ser HealthPilot som en uafhængig platform, der bygger bro mellem brugerne og udbyderne af sundhedstilbud, og hvis vigtigste funktion er, at hjælpe vores brugere med at finde de rigtige sundhedstilbud og samtidig give sundhedsudbyderne et fair grundlag for kvalitetsudvikling.

  10. Gem dokumentation for din oplevelse
    Det er en god idé, at gemme dokumentation for din kontakt med den virksomhed du anmelder (f.eks. kopi af en betalingskvittering eller et screendump af dine online dokumenter), i tilfælde af du bliver bedt om at bekræfte din oplevelse.
LÆS ALLE 10
  1. Hvem kan lave brugeranmeldelser?
  2. Hvornår offentliggøres min anmeldelse?
  3. Hvorfor skal jeg have en brugerkonto?
  4. Vær konstruktiv
  5. Nej til falske eller partiske anmeldelser
  6. Lad fortrolige oplysninger forblive fortrolige
  7. Du administrerer din profil og dine anmeldelser
  8. Hvor går grænsen for ytringsfriheden?
  9. Balance
  10. Gem dokumentation for din oplevelse